Kundvagn

Antal varor:0st
Summa: 0 kr
Till kassan
Mina sidor

Köpvillkor

För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

Vi sätter alltid kunden i focus och ser till att Ni som kund får den bästa möjliga service i alla lägen.

- Alla paket skickas mot postförskott, förskottsbetalning, betalning med kort i shoppen, även faktura mot godkänd kreditkontroll tillämpas.

-Vid fakturaköp gäller äganderättsförbehåll. Äganderätten till sålda varor förbehålls Ceteco AB, till dess varorna är till fullo betalda. Kunden äger således inte rätt att i sin tur överlåta eller sälja inköpta varor innan dessa är till fullo betalda. Ceteco AB förbehåller sig också rätten att återtaga varorna om kunden inte iakttar betalningsvillkoren.

- Vi tar emot order per telefon, via brev eller webbbutik & e-mail.

- Vid reklamation eller felleverans, ring oss innan varan skickas tillbaka.

- Vi förbehåller oss rätten till eventuella prisändringar & feltryck.

- Vi förbehåller oss rätten att debitera Dig kostnaderna för returfrakt,

expeditionskostnad etc., totalt 250:-, för ej utlösta paket.

Transportskada

Kontrollera direkt vid mottagandet av leveransen att inga varor saknas eller är skadade. Skulle varorna vara skadade eller saknade, gör en anmälan till fraktförare och till FÖRETAGETStransportavdelning på tel: 0703-111880, senast 3 dagar efter leverans. Transportskador som har uppkommit på posten eller DHL anmäls direkt till det postkontor eller fraktkontor som har lämnat ut varorna.

Felleveranser

Vi vill att Du meddelar oss så fort som möjligt ifall vi av misstag har levererat fel vara  eller fel antal varor, så att vi kan rätta till felet. Detta sker enklast genom att du sänder in retursedel med uppgift om felet samt bifogar eventuella fellevererade varor. Använd endast av oss anvisad fraktförare .

Returleveranser

Vid eventuell retur står köparen för fraktkostnaden. Det är viktigt att du bifogar retursedel och ett utförligt brev med noggrann förklaring. Använd endast av oss anvisad fraktförare. Eventuell tvist avgörs av Allmänna reklamationsnämnden.nLeverantörerna förbehåller sig rätten till ändringar i samband med produktutveckling. Vi reserverar oss för eventuella ändringar eller fel.

Leveranssätt

Alla produkter levereras från vårt eget lager eller direkt från leverantören. Detta sker med hjälp av DHL, Posten eller annat fraktbolagDHL företagspaket skickas till mottagarens adress altenativt till ett närliggande DHL service point. Postpaket hämtar du själv på postkontoret eller postens partner under normala öppettider. Leveranser via annan fraktare levereras av speditören. Normalt ringer de och kontrollerar så att kunden är hemma och bestämmer en tid för leverans. Observera att vid postförskott så måste paketet lösas ut.

Fraktkostnader

Vi har olika fraktkostnader som alla är baserade på Postens eller DHL:s taxa och är beroende på varans vikt och storlek. Den verkliga fraktkostnaden inkl postförskottsavgifter visas alltid sedan du loggat in i kassan.

Öppet Köp

Vi har alltid 14 dagars öppet köp/returrätt! Produkterna måste returneras i originalförpackning och får ej vara skadade och produkterna får ej ha nyttjats. Om det saknas tex. en fjärrkontroll så debiterar vi kunden för detta. Kvitto eller kopia på faktura måste alltid medsändas. Kunden betalar alltid returfrakten. Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut. För att köpet ska hävas måste varan vara oss tillhanda inom dessa 14 dagar. Kontakta oss vid tveksamheter.

Reklamation

Ceteco AB tillämpar konsumentköplagen vid alla fall av reklamationer. Vi åtar oss naturligtvis att byta felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad för kunden. Synliga fel ska anmälas direkt till chauffören eller till kassörskan i postkontoret. Lös i sådana fall inte ut paketet. Dolda fel måste anmälas till oss inom 3 arbetsdagar efter leverans.

Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter.  Det gäller även E-postadresser ni lämnar till oss. Vi använder oss endast av säkra betalningssätt så som postförskott, kortbetalning och i vissa fall faktura. Vi tar emot korten VISA, Mastercard och Eurocard. Vi är mycket noggranna med säkerhetennär du anger kreditkortsnummer. All överföring kommer ske krypterat med s k 3DSecure anslutning, som är den senaste standarden som rekommenderas av de stora bankerna.

Nordiska Kunder

Vi levererar till kunder i hela Europa. Det är dock speciella regler som gäller vid leveranser till andra länder än Sverige. Kunder i Norge som bor nära den svenska gränsen bör i första hand beställa paketet poste restante. Man hämtar då paketet på ett svenskt postkontor och slipper en dyr och långsam transport. Kontakta oss vid beställning från annat land än Sverige. Vi brukar lösa det mesta.

Nyhetsbrev

Jag vill prenumerera på nyhetsbrevet.